Föreningskläder från Craft/Intersport
Köps in av gymnasten via Intersports hemsida och deras köpvillkor gäller. Läs vidare för mer information om respektive plagg.

Har du ett urvuxet föreningsplagg att sälja eller önskar köpa ett begagnat kan ni kika in på vår Köp och sälj.

Tävlingsgymnaster
För en enhetlig och representativ profilering av föreningen under tävling och dess förträning, förväntas det att alla tävlingsgymnaster (från ca 10 år) innehar:
  • Flickor: Rush GIF-tights (och blå sammetsdräkt från the Zone, se nedan)
  • Defileringsoverall: Rush Wind Jacket och Progress Pant, alternativt äldre modell. Overallen kan naturligtvis även användas i samband med träning som överdragskläder, men observera att byxan (dessvärre) har en dragkedja nertill som inte skall användas i trupphallens MD-gropar.

Träningsgymnaster
Träningsgymnaster väljer helt själva om de vill köpa något ur föreningskollektionen.
Föreningsdräkt från the Zone

Träningsdräkter

Köps in själv av gymnasten. Tävlingsgymnaster (från 7 år) förväntas köpa in föreningens träningsdräkt (kan även användas vid tävling i de yngre åldrarna). Det är en ärmlös, mörkblå (navy) sammetsdräkt (the Zone Classic Sleeveless Smooth Velour Z103SM), se bild. Om man köper via vår föreningssida hos Prima Salto har man 5 % rabatt på de listade kläderna, kontakta oss för rabattkod, köper man från utländska sidor blir priset ofta lägre.

Tävlingskläder

Föreningskläder ska bäras enligt ledares instruktion på tävling.

Tävlingsdräkter

Föreningen kan tillhandahålla tävlingsdräkter för utlån från ca 8 års ålder, men den blå föreningsdräkten används i första hand. Lånade kläder ska direkt efter varje genomförd tävling tvättas enligt bifogad tvättanvisning och återlämnas till ledaren vid första träningstillfället efter tävlingen (misskötsel av tävlingsdräkt debiteras).

Tävlingstights till flickor
Det är vanligast att man använder ett par svarta tights till sin tävlingsdräkt och man köper sina egna. Det går naturligtvis bra med "vilka som helst", men dessa kan rekommenderas då de inte är genomskinliga och är gjorda för dans/gymnastik. Ha gärna ett par "speciella tävlingstights" så att man alltid har ett par hela och fina och ta gärna med ett par extra i reserv.